Handelsbetingelser - Naturboks.dk

Handelsbetingelser

  1. Generelt om Naturboks

    1. Nærværende salgs- og leveringsbetingelser gælder for ethvert køb, som foretages hos naturboks.dk, som er ejet af Naturboks ApS, CVR-nr. 41543922 - herefter benævnt "Naturboks"
  2. Priser, betaling og ordrebekræftelse

    1. Prisen for varerne er disse, som på dagen for bestillingens afgivelse er angivet på hjemmesiden, og er inkl. moms, afgifter, gebyrer, skatter og transportomkostninger.
    2. Du kan betale med VISA, MasterCard eller MasterCard Maestro.
    3. Vi trækker først pengene fra dit kort, når varen er afsendt.
  3. Levering

    1. Naturboks ApS afsender varer med følgende: DAO - Direkte, Post Nord – Brev
    2. Vi sender altid vores varer direkte til leveringsadressen. Kan varen af uforudsete årsager ikke leveres, bliver den indleveret til den nærmeste vareshop.
    3. Hvis din vare sendes med DAO, vil du altid modtage et track and trace nr. så du kan følge din vare fra vores lager og hjem til dig.
    4. Levering af varen anses for sket, når varen er kommet i din besiddelse.
    5. Hvis ikke andet fremgår under varebeskrivelsen på hjemmesiden, vil levering ske ca. 3-5 hverdage efter, at du har bestilt varen.
  4. Fortrydelse

    1. Du kan fortryde dit køb i henhold til Forbrugeraftalelovens § 18, stk. 1. Såfremt du ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten, skal du senest 14 dage efter, at du modtager varen, give Naturboks besked herom.
    2. Meddelelse om fortrydelse kan enten ske pr. mail til den i punkt 6 nævnte mailadresse eller ved udfyldelse af standardformularen, som kan downloades her
    3. Modtager Naturboks meddelelsen i henhold til nærværende bestemmelse mere end 14 dage efter at du har modtaget din første vare, bortfalder fortrydelsesretten.
    4. Varen skal sendes senest 14 dage efter den dato, hvor du har meddelt Naturboks om, at du ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten og skal sendes til den i punkt 6 angivne adresse.
    5. De direkte udgifter, der er forbundet med at sende varen retur, afholdes af dig – dette gælder tillige tilfælde, hvor du ikke afhenter varen til rette tid. Måtte varen gå hændeligt tabt eller blive beskadiget under tilbagetransporten, bærer du risikoen herfor. .
    6. Du kan ikke sende varen retur pr. efterkrav eller sende til en vareshop. Returvaren skal sendes til den i punkt 6 anførte adresse.
    7. Varen skal returneres i samme stand, da varerne i varen er forsejlet og som ved prøvning af sundhedsmæssige og hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, jf. forbrugeraftalelovens § 18, stk. 2, nr. 5. Har du brudt forsejlingen, bortfalder fortrydelsesretten.
    8. Købesummen bliver tilbageført til din konto senest 14 dage efter datoen, hvor du har meddelt, at du har fortrudt købet. Naturboks forbeholder sig dog retten til at tilbageholde betalingen for varen, indtil varerne er modtaget retur eller såfremt varen er ibrugtaget.
  5. Reklamationsret

    1. Du har 2 års reklamationsret.
    2. Vil du påberåbe dig en mangel, skal du give Naturboks skriftlig meddelelse herom inden for rimelig tid, efter at du har opdaget manglen.
    3. Uagtet de i henhold til købelovens mangelsbeføjelser, forbeholder Naturboks sig afhjælpningsretten, herunder retten til at foretage omlevering.
    4. Meddelelse om reklamation skal sendes til de i punkt 6 angivne kontaktoplysninger.
  6. Kontaktinformationer

    1. Naturboks ApS
      Karetmagervej 23
      9300 Sæby
      CVR: 41543922
      E-mail: kontakt@naturboks.dk
  7. Klager

    1. Eventuelle klager kan sendes til Naturboks, der vil besvare og behandle klagen hurtigst muligt. Opnås der ikke en mindelig løsning, kan der indgives en klage til nedenstående.
    2. Klager vedrørende et produkt købt af Naturboks kan fremsendes til:

      Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
      Carl Jacobsens Vej 35
      2500 Valby